Jharna Kala

Egy lehetetlen vállalkozásba fogtunk azzal, hogy a Jharna-Kala fogalmát egy weboldalon keresztül próbáljuk ismertté tenni. Hogy teljesen őszinte legyek, azt kell mondjam hogy a számítógép monitorján keresztül csak töredéke érzékelhető annak, amit egy Jharna-Kala hordoz magában. És pont a legértékesebb, legkülönlegesebb, leggyümölcsözőbb részétől el vagyunk vágva. Egyszerűen a képernyő nem alkalmas eszköz arra, hogy a szív és lélek síkjáról valamit is megkapjunk. Tehát az első és legfontosabb információ amit átszeretnék adni, hogy tudd: a weboldalunkat, vagy bármely Jharna-Kalat ismertető internetes oldalt böngészve nem tudod kiválasztani a saját Jharna-Kala-dat. Azt, amelyik a te belső lényed isteni tulajdonságát erősíti és segíti külső természetedben is előtérbe hozni, amelyik újfajta, talán még soha nem érzett, egész lényedet a fejed búbjától a lábujjadig átjáró örömöt okoz neked.
-mert a lényeget, -amit keresel-, a képernyőn keresztül nem láthatod és nem érezheted meg. Rejtve marad előtted.

Keresők vagyunk. A belső béke, öröm és beteljesülés keresői. Keresésünk idejét leginkább az hosszabbíthatja meg ha felületességünk miatt átsiklunk a keresett dolog felett és félre tesszük azzal hogy már átnéztük/láttuk és nem ezt kerestük. Ha azzal a szándékkal nézzük képernyőn a Jharna-Kalat hogy kiválasszuk a hozzánk közel álló, minket megérintő képeket, akkor hibás következtetésre fogunk jutni.

A világ fejlődik és és az internet világa a mindennapi életünk szerves részévé vált. De tudnunk kell hogy mire alkalmas ez az eszköz és mire nem, és annak megfelelően kell használjuk.
Sri Chinmoy 5 részre osztja az emberi lényt: a fizikai részre, a vitális lényre, az értelemre, a szívre és a lélekre. Mindíg valamelyik részünkkel azonosulunk, és ilyenkor ez a részünk adja az én érzésünket, és határozza meg érzéseinket és cselekedeteinket. Napjainkban az emberek az idő nagy részében az értelmükben vannak (a felvilágosodás előtti középkorban a vitális lényünk uralkodott bennünk). A keresők és spirituális emberek próbálnak egyre több időt a szívükben tölteni, és törekszenek hogy megkapják lekük vezetését. A szent emberek, és a megvalósult lelkek mindíg lelkük fényében élnek.
A papír egy Isteni áldás, mert hordozója és közvetítője tud lenni a szív és a lélek szintjéről jövő dolgoknak. Míg például a számítógép képernyőjén vagy egy elektronikus könyv képernyője a szív és a lélek síkjain lévő dolgok számára átjárhatatlan. Ezért nem lehet ugyan az az élményünk ha interneten vagy monitoron digitális képeket nézünk azzal amikor papírra nyomott Jharna Kala látunk. Érdekes vagy izgalmas lehet az értelem számára, de azt az egész testet átjáró borzongást amit a szív vagy a lélek síkjáról kaphatnánk nem tud átjönni, attól elvagyunk vágva. Ugyan ez a helyzet a könyvekkel is. Ha elektronikus könyvet olvasunk azon a belső legmagasabb síkokról jövő üzenet (ha van ilyen a könyvben) nem tud átjönni.
Amire szeretnélek rábeszélni: Mindezen nehézségek ellenére tégy némi erőfeszítést és találd meg a saját Jharna-Kala-d. Örömöd kárpótolni fog az ezzel eltöltött időért.
Minden léleknek van 3-4 olyan isteni tulajdonsága ami nagyon erőteljes benne, és amit a földi atmoszférába lehozni és a fizikaiban megvalósítani jött a Földre. Mindíg mikor a lelkünk akaratával szinkronban, azt elősegítve cselekszünk, vagy ezeket a tulajdonságokat erősítjük magunkban, spontán örömöt kapunk. Ha egy Jharna-Kala-t szemlélve örömet, belső örömet érzünk, biztosak lehetünk benne hogy a kép és a belső lényünk, lelkünk között kapcsolat van.

Jharna Kala bengáli nyelven, Sri Chinmoy anyanyelvén azt jelenti Forrás Művészet.
E néven nevezi Sri Chinmoy a festményeit.
Sri Chinmoy alkotás közben mindíg mély meditatív állapotban volt, és ezt a közelében lévő tanítványok érezték, és részesévé váltak annak az áramlatnak amit alkotás közben a Forrásból a földi atmoszférába lehozott.
És ami még fontos, hogy az alkotásai a Jharna Kala-k ezt a tudatot hordozzák és árasztják magukból. Ezért tudják a mi tudatunkat is megemelni.
A Forrás amire a Jharna-Kala név utal. Az a forrás ahonnan a létezésbe jöttünk, és ahova utazásunk végén visszatérünk. Ez a forrás csupa öröm, a legmagasabb fajta öröm. A legmagasabb síkról származó örömöt gyönyörnek hívják.

Mantra az Upanishadokból:

Ānandāddhyeva khalvimāni bhutāni jāyante
Ānandena jātāni jīvanti
Ānandam prayantyabhisamviśanti

Jelentése:
Az ittlétbe a gyönyörből jöttünk.
Utazásunk végén ismét a gyönyörbe megyünk.

Sri Chinmoy: A legnagyobb ajándék, mit a művészet adhat az öröm. Művészetnek és spiritualitásnak egyaránt van célja és ez a cél nem más mint a legnagyobb öröm, a legnagyobb gyönyör.

Sri Chinmoy: A spiritualitás egy magasabb életet, egy belső ébredést, az önkifejezésnek egy jobb módját jelenti. Így ha a művészet megtestesíti ezeket a dolgokat, ha felajánlod mindezt a világnak a műveiden keresztül, abban az esetben művészeted spiritualitást nyilvánít ki.

Sri Chinmoy: Művészetem az én imádságteli és lélekteli felajánlásom,
hogy segítsen az emberiség tudatának emelkedésében.
Művészetem lelkem álom-felfedése.
Művészetem szívem valóság-kinyilvánítása.
A művészet előtérbe tudja hozni az élet szépségét és a szív illatát.
Tehát minden Jharna Kala egy vagy több belső tulajdonságot erősít bennünk. Ha megfelő módon szemléljük, és nem csak az értelmünket, de belső látásunkat, megérzéseinket használjuk akkor, a szív és a lélek síkjáról származó belső értékeket kaphatunk a Jharna Kala-tól. De ehhez az kell hogy papír alapú festményt vagy festmény reprodukciót nézzünk, és nem képernyőt, valamint az hogy megfelelően eltudjunk mélyülni a festményben. Felületes nézelődéssel, csapongó gondolatokkal telten nem tudjuk a mélyebb valóságait a festménynek megérezni. Ha meditálunk vagy koncentrálunk a Jharna Kala-ra akkor ez a hatás intenzívebb lesz. De nem kell hogy tudjunk meditálni. Ha csak egyszerűen magunkban értékelni tudjuk a Jharna Kala-t már emelni tudja a tudatunkat. Ha így szemlélve egy Jharna Kalat spontán örömet, azonnali örömet kapunk akkor tudhatjuk hogy a Jharna Kala és belső lényünk között kapcsolat van, és hogy az a Jharna Kala speciáisan segíteni tud hogy lelkünk valamelyik isteni tulajdonságát lényünkben előtérbe tudjuk hozni. Ugyan csak ez a spontán öröm emelni fogja tudatunkat spirituálisan gazdagítani fog bennünket.
Nem csak a Jharna Kala hat ránk, de mi is hatással vagyunk a Jharna Kalara. Ha törekvő tudatban nézünk rá akkor erősítjük, ha nem törekvő tudatban vagy kritizálva nézzük akkor megsértjük és belsőleg romboljuk a Jharna Kala-t.

Vajrin